تولیت آستان قدس رضوی: حضور هیئت‌های خارجی در یادبود شهدای دولت، جایگاه رفیع نظام را نشان داد از سرتیپ‌دوم سیدطاهر مصطفوی، خلبان پرواز رئیس جمهور شهید چه می‌دانیم؟ دعای تبدیل مصیبت به جایگزین بهتر جایگاه مردم‌داری در باورهای اسلامی تابوت شهید و صندوق عهد برادری ایرانیان از سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور شهید چه می‌دانیم؟ درباره پاداش صبر بر سختی‌ها و مصائب | حکم خدا را امضا کنید پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی به سید حسن نصرالله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سفرم به حج دستور شهید رئیسی بود + فیلم مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور جمعی از طلاب جهان اسلام در مشهد برگزار شد لباس شهادت قواره همه نیست رحمتی که مالک دل‌ها بود | درباره زندگی و زمانه شهید مالک رحمتی روایت دفن نایب‌التولیه‌ها در حرم مطهر رضوی مروری بر فعالیت‌های قرآنی شهید رئیسی | در رثای رئیس‌جمهور قرآنی حبیبِ امام رضا علیه السلام دلیل محبوبیت شهید سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز چه بود؟ او مردمی نبود، خود مردم بود سلام ایران بر ابراهیم | پنج روایت از سوگواری مردم در فراق شهید جمهور مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود مزار رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، در کدام صحن حرم امام رضا(ع) قرار دارد؟
سرخط خبرها

نخستین سوگواره ملی عکس مسیرالرضا (ع) به کار خود پایان داد + فیلم

  • کد خبر: ۱۸۳۷۲۹
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
نخستین سوگواره ملی عکس مسیرالرضا (ع) به کار خود پایان داد + فیلم
سوگواره ملی عکس مسیرالرضا (ع) با معرفی برگزیدگان و اکران تصاویر منتخب این سوگواره به کار خود پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سوگواره ملی عکس مسیرالرضا (ع) عصر امروز با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی و هنری استان و با معرفی برگزیدگان و اکران تصاویر منتخب این سوگواره به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این سوگواره که در موسسه فرهنگی قدس مشهد برگزار شد، «محسن هوشمند» رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: یکی از لایل این که امروز در میان انسان‌های نقاط مختلف دنیا تبعیت از محاسن کلام اهبیت (ع) وجود ندارد، این است که ما به درستی نتوانسته ایم این محاسن را به مردم دنیا منتقل کنیم.

وی با اشاره به این که ابزار اصلی برای تحقق این موضوع رسانه است، افزود: اهالی رسانه نسبت به ائمه معصومین (ع) رسالتی تاریخی دارند و از طریق جلوه‌ها و ابزار مختلف رسانه است که می‌توان ضمن ارادت به ساحت اهلبیت (ع)، سیره و روش اهلبیت را تبیین کرد.

هوشمند ابراز امیدواری کرد اینگونه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به نشر پیام حق در جامعه منجر شود.

«علی یعقوبی» مدیرعامل موسسه فرهنگی قدس و دبیر شورای سیاستگزاری سوگواره ملی عکس مسیرالرضا (ع) نیز در این مراسم گفت: عکس رسانه پیشتاز، اثرگذار و قابل اعتنا و پایه تکنولوژی‌های تصویری است که با وجود پیشرفت‌های متعدد در زمینه‌های مختلف تصویر، ماندگاری و غیرقابل رقابت بودن خود را حفظ کرده است.

وی افزود: سرعت زیاد در انتقال پیام و نیز تاثیرات عکس در تحولات مختلف اجتماعی باعث وجه تمایز عکس نسبت به سایر گونه‌های هنر تصویر شده است.

یعقوبی با اشاره به این که برگزاری اینگونه برنامه‌ها گونه‌ای از ارادت ورزی هنرمندانه به ساحت حضرت رضا (ع) است، خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ها فرصتی نیز پدید می‌آید که از خالقان عکس که غالبا مهجور و ناشناخته هستند نیز تقدیر به عمل آید.

۶۴۲ عکس به دبیرخانه سوگواره ارسال شد

«وحید بیات» دبیر سوگواره عکس مسیر الرضا (ع) نز با اشاره به این که فراخوان این سوگواره در شهریور ماه سال گذشته منتشر شد، خاطرنشان کرد: در مجموع ۶۴۲ عکس از ۷۶ عکاس به دبیرخانه جشنواره رسید که در نهایت و با نظر هیات داوران، ۴۰ عکس از ۲۴ عکاس انتخاب شد و از بین این عکس‌ها نیز ۳ اثر برگزیده و ۵ اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی افزود: به پیشنهاد هیات داوران و موافقت ریس شورای سیاستگزاری سوگواره، کتاب سوگواره نیز منتشر شد و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

رتبه‌های برتر نخستین سوگواره ملی عکس مسیر الرضا (ع)

در ادامه این مراسم، نفرات برتر سوگواره معرفی شدند که بر این اساس، «مهدی وقاری شورجه» از مشهد، «ایمان جنتی» از مشهد و «جواد رضایی سالان قوچ» از قوچان به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند و «حمید سبحانی» از مشهد، «امیرحسین کمالی» از اصفهان، «محمدصالح شریفی» از سقز، «داود کهن ترابی» از کرج و «رضا رادپور» از مشهد نیز شایسته نقدیر شناخته شدند.

گفتنی است در پایان این مراسم، ضمن رونمایی از کتاب تصاویر منتخب سوگواره، تصاویر منتخب در قالب نمایشگاه عکس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->